Skip to main content

NAŠA RECENZIA Želví skluzavka

Želví skluzavka od Albi.sk

je jazykovo nezávislá kompetitívna hra pre 2- 4 hráčov od 5 rokov. Poďme si o nej povedať viac, naše dojmy, pravidlá hry a naše celkové hodnotenie.

Na začiatok by som rada povedala, že Želví skluzavka je veľmi zábavná hra, ktorá poteší malých hráčov, v pohode už od 4,5 roka a neurazí ani 7 ročného a dokonca aj mama (ja) sa pri nej zabaví. Je to presne tá hra, ktorú si môžete zahrať pri varení večere alebo po nej, ak chcete dať drobcom plnú pozornosť a intelektuálne na ňu nepotrebujete plnú výbavu, milé unavené mamy.

Táto hra patrí medzi tzv pamäťovky a deti vašu únavu určite ocenia, lebo budú mať väčšiu šancu na výhru. Mimochodom, my doma s Mikelenónom hrávame v poslednej dobe celkom dosť pamäťové hry a pozorujeme na sebe, že nám idú stále lepšie. Takže tréning pamäte je možný aj vo vyššom veku. Vlastne je veľmi dôležitý a pomáha predchádzať Alzheimru, takže, hrajte pamäťové hry...

NÁVOD

Ako sa hra hrá? Veľmi jednoducho. Rozložíme šmýkľavku, pripravíme korytnačku, hracie polia pre toľko hráčov, koľko ide hrať, žetóny nafukovacích lôpt položíme na prvé políčka v troch radoch (sú čiernobiele) a všetky dieliky uložíme so zvieratkami, obrázkom dole do mriežky 4x3, vedľa nich položíme záchranné kolesá. Hra je pripravená a začína najmladší hráč, alebo ako sa dohodnete.

V tejto hre musíte "pinknúť" korytnačku (drevený žetón) dolu šmýkľavkou, ako keď niekomu dávate frčku. Ak sa korytnačka nedostane dolu zo šmýkľavky máte jeden pokus, ak doletí do jazierka, máte pokusy dva a ak sa dostane do stredu jazierka (najtmavšia časť v strede jazierka) máte pokusy tri. Pokusy znamená počet otočených dielikov so zvieratkami. A čo ďalej? Ak sa na vašej hráčskej doske nachádza niektoré z otočených zvieratiek hneď za loptou, môžete tam loptu posunúť. Ak by sa vám podarilo nájsť takto viac zvieratiek, posuňte loptu za každé jedno správne odhalené v poradí. Ak sa vám to nepodarí, vezmite si záchranné koleso. To vám dá možnosť v ďalšom (alebo vami zvolenom nasledujúcom) ťahu otočiť o jeden dielik viac, ako vám prináleží. Samozrejme po použití vráťte koleso medzi ostatné, aby ho mohol získať ďalší hráč.

Kto prvý dôjde všetkými loptami na koniec svojho hracieho plánu, vyhráva. Fakt easy.

OBMENA aby to bolo náročnejšie

Môžete sa dohodnúť, že hráte po riadkoch a teda, aj keby ste odhalili dielik so zvieratkom v druhom či treťom riadku, nemôžete ho použiť, kým nebudete mať uzatvorený ten prvý atd... Ďalšia možnosť je hrať rovnakým spôsobom po stĺpcoch.

Sama hra ponúka na zvýšenie náročnosti, odstránenie bočníc zo šmýkľavky. Skúsili sme, boli sme na to totálne ľaví a bočnice sme pekne rýchlo vrátili späť :D.

OBMENA aby to bolo ľahšie

Pre deti, ktorým ešte jemná motorika nejde tak dobre, môžete pinkanie korytnačky na čas vynechať a otáčať vždy tri dieliky so zvieratkami. Môžete si tiež s dieťaťom vziať iba jeden hrací plán a hrať hru spolu. Tréning pamäte je tu v každom prípade zachovaný.

NAŠE DOJMY

Čo si o hre myslí mama: Ak nás sledujete na IG už určite viete, že táto hra je naša obľúbená. Miško sa veľmi zabáva pri pinkaní, zdokonaľuje svoje jemnocitné frčky a naozaj sa v zapamätávaní polôh zvieratiek zlepšil v priebehu pár týždňov. Pre deti, ktoré hry nehrávajú veľmi často a nemajú za sebou náročnejšie hry, je to určite skvelá voľba. Náročný hráč by sa už okolo 7-8 rokov mohol pomerne nudiť a hru si zvoliť skôr okrajovo, alebo si ju zahrať s mladším súrodencom či už spomínanou unavenou mamou. Neočakávajte žiadne logické myslenie, stratégie ani iné náročnejšie zapájanie mozgových závitov. Je to hra, ktorá má hlavne pobaviť menšie deti, zahnať nudu pri chorobe či zlom počasí a vyčariť úsmev z dobrej frčky.

Čo na hru hovorí Miško? Citujem: "Nepáči sa mi, že korytnačka je drevený žetónik, mala by to byť postavička z dreva alebo plastu, také sa mi páčia viac. Napríklad ako dinosaury v Jurská sváča. A ešte sa mi nepáči, že korytnačka môže vyletieť úplne z jazierka a že sa to nehrá do krabice, ktorá by tú korytnačku zastavila. A čo sa mi veľmi páči, že je ukázaný tmavou farbou stred jazierka, takže vieme, kedy máme tri pokusy. A ešte okolo svetlejšie jazierko je za dva pokusy. Páčia sa mi obrázky zvieratiek, najviac sa mi páči leopard snežný (mama to volám biela mačka) a páči sa mi ešte slon, tiger a nosorožec. Veľmi sa mi páči frčkovanie korytnačky. A môžete to hrať tak sťažené, že si dáte preč tie okraje na šmyklavke, ale to nám nejde."

HODNOTENIE

Vo svojej kategórii tejto hre nemám čo vytknúť, Miško svoje pripomienky opísal vyššie, no aj tak je to stále jeho obľúbená hra. Veková kategória je tu označená pomerne dobre, keďže aj 5 ročný ale aj 7 ročný hráč môže mať občas problém odhahdnúť správnu silu frčky. S mladšími hráčmi by som ju skúsila v prípade, že už majú nejaké hry za sebou, alebo zjednodušila pravidlá, ako som opísala vyššie.

Video z IG si môžete pozrieť TU.

Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok.

Budeme radi, ak nás budete sledovať na Instagrame  alebo Pintereste